Nyomtatás

System Center 2012

 

A System Center 2012 a Microsoft rendszerfelügyeleti alkalmazásait összefoglaló megoldáscsomag. Segítségével az informatikai szakemberek gyorsan, hatékonyan és biztonságosan felügyelhetik a vállalati adatközpontokat, kliens gépeket és egyéb eszközöket is magukba foglaló fizikai és virtuális informatikai környezeteket. Az integrált és automatikus felügyeleti megoldások alkalmazásával az informatikai szervezetek gördülékenyebb és költséghatékonyabb szolgáltatást biztosíthatnak a vállalat számára.

 

A Microsoft System Center 2012 teljeskörű támogatást nyújt valamennyi IT üzemeltetési feladat ellátásához, úgymint:

  • Hardverek, szoftverek, összetett alkalmazások és szolgáltatások felügyelete.
  • Szerverek, tárolóeszközök, hálózati eszközök, PC-k, laptopok és mobil eszközök felügyelete.
  • Fizikai és virtuális gépek felügyelete.
  • Heterogén környezetek felügyelete.
  • Privát felhők kialakítása, valamint privát, publikus és hibrid felhők felügyelete.

 

A System Center 2012 komponensei:

  • Virtual Machine Manager, App Controller - A virtuális gépek (gazdagépek és kiszolgálók) egységes, központi felügyeletére, adminisztrációjára és a folyamatosan változó igények kielégítésére szolgáló megoldás. Tökéletes a virtuális infrastruktúra megtervezésére, rendszerbe állítására, felügyeletére és optimalizálására.
  • Operations Manager - Ügyfél- és kiszolgálók, operációs rendszerek, adatbázisok, levelezési kiszolgálók egyszerű kezelésére és felügyeletére szolgáló megoldáscsomagokat tartalmaz.
  • Orchestrator - Különböző rendszereken átívelő munkafolyamatok automatizálására.
  • Configuration Manager, Endpoint Protection - Általános változáskezelést megvalósító szoftvermegoldás. Megkönnyíti a rendszerbe állítási folyamatokat, a napi feladatok automatizálását, az előírásoknak való megfelelés kezelését és a házirend alapú biztonsági felügyeletet. Az Endpoint Protection végpont-oldali vírusvédelmi megoldás a Configuration Manager részévé vált.
  • Service Manager - A felhasználók a megoldás segítségével egyszerűen jelenthetik be a felmerülő problémákat és igényeket, amelyeket folyamatosan nyomon követhetnek és az informatikai üzemeltetőktől gyors, hatékony megoldást kaphatnak.
  • Data Protection Manager - Az alkalmazás- és fájlkiszolgálók folyamatos adatvédelmére szolgáló megoldása segítségével a rendszergazdák és a felhasználók is könnyen helyreállíthatják az adataikat.

 

Infrastruktúra-felügyelet: 

A System Center 2012 komponensei a vállalat méretétől függetlenül biztosítják az üzemeltetők számára a szükséges eszközkészletet, mellyel a fizikai és a virtuális környezet, illetve alkalmazás és felhasználói támogatás egyaránt biztosítható.

  • Privát felhő építése erőforrás-csoportokon: Az IT erőforrások privát felhőbe szervezésével hatékony megoldást kapunk a virtualizáció tömeges elterjedése miatt jelentkező problémákra. Megoldható az eltérő hardver- és szoftverplatformok egységes kezelése, valamint a virtuális rendszerek hozzárendelése szolgáltatásokhoz és egyéb funkciókhoz.
  • Számítási teljesítmény bővítése új szerverek bevonásával.
  • Hyper-V; VMware vSphere; Citrix XenServer virtualizációs platformok támogatása.
  • Kapacitások kiosztása és delegálása.
  • Önkiszolgáló virtuális gép igénylés.
  • Dinamikus erőforrás optimalizáció: Dynamic Optimization (DO) - Terhelés alapú erőforrás elosztás lényege, hogy a fürtözött virtuális rendszerekben, a virtuális gépeket szükség esetén költöztesse a fizikai szerverek között. Power Optimization (PO) - Energiafelhasználás optimalizáció a DO szolgáltatás kiterjesztéseként konfigurálható. A komponens a kihasználatlan fizikai gépeket képes kikapcsolni és igény esetén visszakapcsolni.
  • Monitorozás, rendszerfelügyelet: Szoftverfelügyelet; Hardverfelügyelet; Hálózatfelügyelet; Heterogén rendszerek felügyelete.
  • Virtuális gépek; Alkalmazások mentése, valamint katasztrófatűrő mentések megvalósítása.

 

Szolgáltatás-felügyelet:

Az "infrastruktúra, mint szolgáltatás" alapú működési modellhez az informatikai rendszert az ITIL és a MOF módszertanok útmutatásai alapján érdemes felépíteni és működtetni. Ebben lényeges szerepe van az alaposan végiggondolt és megtervezett üzemeltetési folyamatoknak, melyekhez kidolgozhatók a szoftverek által vezérelt automatizmusok. A System Center 2012 komponensek ezeken túlmenően biztosítják a hagyományos helpdesk feladatok központosítását és magas fokú automatizációját is.

  • Beépített, testreszabható, interaktív vezetői nézetek. - Amelyek mellé akár további munkafelületeket, dashboard-okat is készíthetnek az informatikusok.
  • Önálló adatelemzés adattárház segítségével. - A rendszer az információkat képes egy központi adattárházban letárolni, melyhez adatelemzési és riportálási funkciókat biztosít. 
  • Privát felhő kapacitás-felhasználásának áttekintése. - Lehetővé teszi a felhő erőforrás készletekhez és a ténylegesen létező virtuális kiszolgálókhoz való költséghelyek és költségek hozzárendelését, így pontosan mérhetővé és számlázhatóvá válik az üzletágak által igénybe vett szolgáltatás.
  • Gyakori folyamatok automatizálása. - Az adott informatikai szervezet igényeihez és érettségi szintjéhez igazodva segíti az üzemeltetési folyamatok automatizálhatóságát és mérhetőségét.
  • Jóváhagyások kezelése az automatizmusokban. - A privát felhőbe szervezett informatikai környezetben a felhasználók önkiszolgáló módon igényelhetik a számukra kiajánlott IT szolgáltatásokat.
  • Változás- és kiadáskezelés. - Szülő-gyermek függőségi viszonyban kezeli a több szinten összefűzött változáskezelési folyamatokat. 
  • IT helpdesk: Incidens- és problémakezelés. - A rendszer biztosítja a hagyományos helpdesk feladatok központosítását és magas fokú automatizációját.
  • Szolgáltatási szint mérése.
  • Önkiszolgáló Helpdesk.

 

Alkalmazás-felügyelet:

A System Center 2012 komponensek együttes használatával az alkalmazásgazdák olyan önkiszolgáló felületeket és automatizmusokat kaphatnak, amellyel az alkalmazás életre keltésétől kezdődően az összes üzemeltetői és fejlesztői feladatukat elláthatják, függetlenül attól, hogy milyen szerverek vannak a háttérben, akár adatközpontban, akár a felhőben.

  • Privát és publikus felhő erőforrások elérése. - Az üzemeltetők hozzáférhetnek a kiajánlott privát és publikus felhőkhöz, ahol a rendszerlétrehozási-, módosítási és megszüntetési feladatok mellett, az aktuális erőforrás foglalások és a rendelkezésre álló kapacitások is láthatóak.
  • Publikus felhőben futó alkalmazások felügyelete.
  • Önkiszolgáló alkalmazás-telepítés. - A felhasználók egyszerűen, önkiszolgáló módon igényelheti a szükséges alkalmazáskörnyezetet.
  • Mélységi alkalmazás-felügyelet. - Biztosítja az üzleti alkalmazások optimális működését és magas szintű felügyeletét.
  • Alkalmazások teljesítményének monitorozása. - az Application Advisor; Application Diagnostics-on keresztül.
  • Elosztott alkalmazások felügyelete.
  • Szolgáltatás-sablonok. - Az előre elkészített sablonok segítségével egyszerűen ajánlhatóak ki az alkalmazások és szolgáltatások.
  • Szolgáltatás frissítése sablon segítségével.

  

Eszközfelügyelet:

A vállalatok informatikai környezetének üzemeltetési folyamataiban kulcsszerepet játszik az infrastruktúrában használt eszközök központosított felügyelete. A mobil munkakörnyezet terjedésével egyre inkább eltűnik a felhasználó és az általa használt eszköz közötti egyértelmű megfeleltetés.

  • Mobileszközök felügyelete. - Kétféle mobil eszköz felügyelet: a Teljes eszközfelügyelet (Windows Mobile 6.1 és 6.5 és Symbian eszközökre); valamint az Alap eszközfelügyelet (ActiveSync-en).
  • Alkalmazások kiosztása és telepítése.
  • Önkiszolgáló eszköz- és alkalmazás-igénylési folyamatok. - A felhasználók egy önkiszolgáló felületről igényelhetik a szükséges alkalmazásokat, melyeket akár beavatkozás nélkül telepíthetik.
  • Operációs rendszerek automatizált telepítése.
  • Szoftver- és hardverleltár. - Az informatikai eszközök megfelelő nyilvántartásba vétele és a nyilvántartások naprakész állapotának fenntartása kiemelkedő jelentőségű. Ennek megvalósítására is magas szintű megoldást nyújt, a System Center 2012.
  • Frissítéskezelés.
  • Végpont-oldali vírusvédelem: A System Center 2012 kibővült a Forefront Endpoint Protection néven ismert végpont-oldali vírusvédelmet biztosító összetevővel. A megoldás teljes mértékben a Configuration Manager része lett, hatékony védelmet nyújtva a kliens gépek számára.
  • Telephelyek, fiókirodák támogatása. - Telephelyek és fiókirodák közötti megfelelő hálózati adatforgalom biztosítását és szabályozását látja el.
  • Energiagazdálkodás.
  • Elvárt konfigurációk felügyelete. - A technikai nyelvre fordítható szabályozásoknak és előírásoknak való megfelelés automatizált auditálása és korrigálása.

  

Licencelés - Beszerzési lehetőségek - Szerver- és kliensfelügyelet:

 Szerverfelügyelet - Standard és Datacenter 

  • A System Center 2012 szerverfelügyeleti licencek az összes System Center 2012 komponenst tartalmazzák.
  • Minden felügyelet alá vont szerverre legalább egy szerverfelügyeleti licencet kell vásárolni.
  • A licencek száma a felügyelt szerverek processzorainak számától, a választott kiadástól (Standard/Datacenter), valamint Standard változat esetén a felügyelni kívánt virtuális gépek számától függ.
  • A Standard és Datacenter licencek között nincsen funkcionalitásbeli különbség, tehát mindkét változat az összes System Center 2012 képességet tartalmazza.

 

A két változat (Standard-Datacenter) összehasonlítását ide kattintva tekintheti meg. 

 

 Kliensfelügyelet

  • A licenceket a felügyelet alá vont végfelhasználói eszközök számának (DevCAL), vagy a vállalat felhasználószámának (UsrCAL) megfelelően kell megvásárolni.
  • A System Center kliensfelügyeleti komponensek három különböző licenc részeként érhetőek el: Configuration Manager Client ML; Endpoint Protection Subscription; Client Management Suite Client ML.
  • A Core CAL és az Enterprise CAL csomagok is tartalmaznak kliensfelügyeleti összetevőket.

 

A kliensfelügyeleti licencek változatainak összehasonlítását ide kattintva tekintheti meg.

 

Amennyiben felkeltettük érdeklődését a System Center 2012-vel kapcsolatban, további információkért forduljon hozzánk bizalommal a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, vagy további elérhetőségeink valamelyikén.

Bergholz Kft. - Minden jog fenntartva!
Copyright © 2014 Bergholz Kft.
1115 Budapest, Vahot u. 13.

Tel: +36 (1) 205-36-84

Fax: +36 (1) 205-36-85

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.